בורובסקי מגיב לגל הפשיעה בתכנית להחזרת הביטחון האישי ◄ צפו בראיון שנותן תקווה

0

בורובסקי מגיב לגל הפשיעה בתכנית להחזרת הביטחון האישי ◄ צפו בראיון שנותן תקווה

וידאופוליטי

מאת סמר עודה – כרנתינג'י
פורסם 3 אוקטובר 2023, 19:33

יעקב בורובסקי (צילום: סמר עודה כרנתינג'י)

שיתוף

(חי פה) – הפשיעה ממשיכה להרים ראש בחיפה. לאור אירועי הפשיעה הלא פוסקים, ירי, דקירות, חיסולים לאור יום, השלטת פחד ואימה ע"י מופעי אופנוענים ורעשי מכוניות מחרישי אוזניים המועמד לראשות עיריית חיפה יעקב בורובסקי, בראיון מיוחד על הפשיעה ואובדן המשילות.
◄ בורובסקי: "רחובות העיר הפכו לזירת קרבות בין משפחות הפשע" – צפו

בורובסקי מגיב לגל הפשיעה בתכנית להחזרת הביטחון האישי(צילום: סמר עודה-כרנתינג'י – חי פה-TV)
האפליקציה של חי פֹּה – להורדה כאן…
מפקירים את תושבי חיפה למשפחות הפשע
יעקב בורובסקי כיהן כניצב במשטרת ישראל ושימש כמפקד משטרת חיפה ומפקד מחוז צפון וכן מפקד המכללה לקצינים בכירים במשטרת ישראל.בראיון אותו קיימנו עם בורובסקי, בעקבות אירועי הפשיעה שהתרחשו בימים בשבוע האחרון בחיפה, הוא אומר לחי פה: אנחנו נמצאים בתקופה הכי נמוכה שזכורה לי, מבחינת ביטחון אישי. העובדה שרחובות העיר הפכו לזירת קרבות בין משפחות הפשע הופכת את העיר למקום שאין בו ביטחון אישי. אנשים פוחדים לצאת למקומות בילוי ולא עוזבים את הבתים. פשוט לראות ולא להאמין עד כמה המצב מידרדר כאשר מפקירים את תושבי חיפה למשפחות הפשע, אלה שדבר אחד מעניין אותם – כסף. כשהמשטרה והעירייה לא מגיבים באופן משמעותי ורציני – אז האירוע הבא הוא רק שאלה של זמן ובדרך כלל המצב הולך ומידרדר.
הרשמה לעדכונים בוואטסאפ
"מאסר של 3 שנים על השתייכות למשפחת פשע"
לדברי בורובסקי, אנחנו לא מצב שבו מישהו יכול להגיד "אין לי כוח אדם" או "אין לי יכולת לטפל" או "אין תקציב". כל נותני השירות הציבורי – משטרה ועירייה, חייבים לפעול לפי סדר עדיפות ולעשות שינוי בסדרי העדיפות הפנימיים כדי להקצות משאבים לפתרון הבעיה. במצב שנותר, אסור לחכות למשיח ולספר תירוצים כאלה ואחרים של תוספת תקני כוח אדם או כסף. המשטרה נדרשת להגיע לפתרונות לעבוד עם מה שיש ועם עם החוקים הקיימים. שוטרים יכולים לתת ביטחון וסביבם יש להפעיל עשרות מתנדבים בשלב הראשון ומאות בשלב השני – דבר שמשטרת חיפה לא עושה היום בעוצמה הנדרשת. עיריית חיפה ומשטרה מפקירות את האזרחים. אזרחי העיר לא יכולים להסכים למצב בו העיר לא מרושתת במצלמות אבטחה וכן להשלים עם העובדה שאין סיור משולב של פקח ושוטר (מאז כניסתה של קליש לפתקיד השירות הזה בוטל). זה מדהים שבחיפה אין אפילו סיירת משולבת אחת. אנחנו מזמינים את האירוע הבא והוא יהיה יותר חמור מהאירועים הקודמים!
מה-1 בספטמבר 2019 תופסק פעילות השיטור המשולב בחיפה (שוטר ופקח יחד בניידת אחת)29 אוגוסט, 2019
"עיריית חיפה ומשטרת ישראל ברחו מהבעיה ולא הציבו לעבריינים גבולות"
בורובסקי מתייחס, ל"מצעדי המשילות" אותם מקיימים עבריינים בחיפה, כמו מצעד האופנועים בכיפור וכן ההתפרעות עם כלי הרכב ברחובות העיר. הגענו למצב הזה, כי התרחשה בריחה מהבעיה, ללא מענה, ללא הצבת גבולות, לא היתה נוכחות ולא היתה אכיפה. הזליגה מבחוץ לא נוגעת בכל הערים, אבל בחיפה כן, כי חיפה היא עיר מעורבת והעבריינים מרגישים בה בנוח כל עוד אין מי שיבלום אותם – את זה ראינו בשבוע שעבר, כשהגיעו 50 אופנועים ועשו מצעדי משילות. כשקורה דבר כזה מה שהיה צריך להיעשות לקחת אותם לעצור אותם, להביא אותם בפני שופטים ולהחרים להם את האופנועים אבל כשלא עושים שום פעולה אקטיבית זה אומר שמסכימים איתם ושהאירוע הבא הוא עניין של זמן ווהוא יהיה יותר מסיבי.

כתבות נוספות בחי פֹּה – חדשות חיפה:

חיפה במלחמה – ארבעת תרחישי הייחוס המאיימים על תושבי…

18 נובמבר 2023

טיוטת הסכם • האם דגל לתושב בראשותו של מיכי אלפר תתמוך ביעקב…

29 ספטמבר 2023

יום הכיפורים בחיפה: כ-100 פצועים • מפגן אופנוענים ועימותים עם נהגים דוברי ערבית25 ספטמבר, 2023
האם כראש עיר תוכל לטפל בנושא הפשיעה?
במרחב העירוני, ראש העירייה הוא שר החינוך, שר הבריאות והשר לביטחון לאומי… הוא זה שאחראי לכל מחסור בעיר. אני אפעיל את מלוא הסמכויות כראש עיר. אני הולך לשנות את שיטת הניהול לשנות את סדרי העדיפויות. אני כראש עיר אתעסק גם בחשוב וגם בדחוף. כרגע נושא הביטחון האישי והפשיעה זה הדבר הכי דחוף. האם אני מפסיק להתעסק בחשוב? התשובה היא לא. אעשה גם את זה וגם את זה, מסכם בורובסקי.

יעקב בורובסקי

שיתוף

About The Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *