מיון אונקולוגי המטולוגי נפתח ברמב"ם • בשורה חשובה לתושבי הצפון

0

שיתוף

(חי פה) – מיון אונקולוגי המטולוגי במתחם ייעודי נפרד נפתח ברמב"ם. המיון מורכב מצוות של אחיות ורופאים מהמערך האונקולוגי שמכירים את הבעיות של החולי, אשר ייתנו מענה לחולים שזקוקים לטיפול דחוף. המיון יהיה פעיל בשלב הראשון בין השעות 8:00-16:00.

מיון אונקולוגי ברמב"ם (צילום: דוברות רמב"ם)
מצמצמים סיכונים ומעניקים טיפולי אופטימלי
חולי סרטן נדרשים לשירותים רפואיים לא מעטים במהלך הטיפולים האונקולוגים. ואולם, הם נחשבים כקבוצת סיכון בעקבות הדיכוי החיסוני הנגרם מהטיפולים. האתגר במתן מענה למצבים דחופים הדורשים פניה למיון ה"כללי", אליו פונים 2,500 חולים כל שנה הוא גדול – בעיקר עקב הסיכון הגבוה לזיהומים. בכדי לצמצם סיכונים אלה ולהעניק טיפול אופטימלי לאלפי חולי הסרטן המטופלים ברמב"ם, בית החולים השיק מיון אונקולוגי-המטולוגי נפרד, במתחם ייעודי, ראשון מסוגו בצפון הארץ. שירותי המיון יהיה זמינים במהלך ימות השבוע עד שעות אחה"צ שיורחבו בעתיד הקרוב עד לשעות הערב.המיון הוקם בתמיכתם של דני וקתי רוזנקרנץ, מלונדון וניתן בו דגש על עיצוב מרגיע, ברמה מלונאית גבוהה ובסביבה חמה ועוטפת והוא יקרא מהיום על שמם. משפחת גנץ מחיפה הצטרפה גם היא ליוזמה החשובה והעניקה תרומה משמעותית ונדיבה.

פרופ' אירית בן אהרון (צילום: דוברות רמב"ם)
"טיפול מקיף וממוקד במיון אונקולוגי מקצר את משך השהייה במיון ומצמצם אשפוזים ביחס לטיפול במיון כללי"
מנהלת האגף האונקולוגי ע"ש פישמן, פרופ' אירית בן אהרון מסבירה: "המיון האונקולוגי שנפתח , נועד לתת לחולי סרטן פעילים הסובלים מסיבוכי המחלה ומתופעות לוואי, טיפול מהיר ומקצועי על ידי צוות רב תחומי – אונקולוגי והמטו-אונקולוגי. בנוסף לטיפול בתופעות הלוואי, שהופכות מורכבות יותר ויותר עם התרחבות הטיפולים הביולוגיים והאימונותרפיים, שירותי המיון יכללו גם טיפול תומך וטיפול פליאטיבי דחוף. אחד היתרונות המשמעותיים של מיון ייעודי הוא צוות מיומן ומנוסה של רופאות ואחיות שיוכלו לספק שירותי רפואה אונקולוגית דחופה בדומה למיון הכללי, לרבות הדמיה, מעבדות וייעוץ רב-תחומי. טיפול מקיף וממוקד שניתן לספק בחדר מיון אונקולוגי מקצר את משך השהייה במיון ומצמצם אשפוזים ביחס לטיפול במיון כללי".חיים לוי, בן 65. עובד ברפא"ל מזה 45 שנים היה מהחולים הראשונים שהגיעו למיון האונקולוגי: "הרגשתי לא טוב בעקבות טיפולים שאני עובר והייתי זקוק למנת דם דחופה. הפנו אותי למיון האונקולוגי ואיך שנכנסתי למיון כמה אחיות קפצו עלי ורצו לעזור לי. יצאתי החוצה לוודא שאני עדיין בבית חולים. המקום, יפה, מעוצב כמו בית מלון. זה VIP לחלוטין. הרגשה מדהימה. אמרתי לצוות תטפלו בי יפה כי יש לי 6 נכדים, שניים מהם חיילים, ואני רוצה להיות בחתונה שלהם ולראות גם נינים".

ד”ר מיקי הלברטל מנהל בית חולים רמב”ם (צילום: סמר עודה כרנתינג’י)
מנהל המרכז הרפואי רמב"ם, פרופ' מיכאל הלברטל: "קיבלנו החלטה אסטרטגית להקים מיון אונקולוגי ייעודי כחלק מתוכנית גלובלית של בית החולים ולהמשיך ולעמוד בחוד החנית של חדשנות והנגשת טיפולים ושרותים ברמת המקצועיות הגבוהה ביותר עבור תושבי הצפון".

כתבות נוספות בחי פֹּה – חדשות חיפה:

שתל השבלול ברמב״ם: מכשיר שמיעה מהעריסה ועד שדות הקרב בעזה

4 מרץ 2024

מיון רמב"ם ב 220% תפוסה • העומס צפוי להמשך עד מחר

3 מרץ 2024

בית החולים רמבם

שיתוף

About The Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *