עם סיכויי הישרדות בלתי אפשריים כמעט • נס נולד(ה) בחיפה

0

שיתוף

היא נולדה בביה"ח כרמל בשבוע 23 ובמשקל 515 גרם, סיכויי ההישרדות שלה היו כמעט בלתי אפשריים. בעזרת מאבק וצוות מקצועי של פגיית ביה"ח ובשילוב חוזק אדיר ואמונה עמוקה של הוריה, השבוע, אחרי 135 ימים של טיפול מסור בפגייה, הצליחה הפגה אילה הקטנה לצלוח את הבלתי אפשרי כמעט, והשתחררה לקול מחיאות הכפיים הנרגשות של כל צוות הפגייה ובשמחה גדולה הגיעה לביתה.

מבצע פרסום בחי פה לשנת 2024…

זה היה קרב אדירים בלתי נתפס, היה ברור לכולם שאסור לאף אחד לוותר. לבסוף זה אכן הצליח. הפגה אילה שוחררה השבוע בשעה טובה לביתה, לכל מחיאות הכפיים של צוות פגיית כרמל כולו, יחד עם ההורים המאושרים.הכל התחיל בטיול ערב רגיל בחיפה לפני מספר חודשים, חני קליין תושבת העיר בת 37 היתה בשבוע ה-23 להריונה, יצאה לסיבוב עם משפחתה. כשחשה לפתע בצירים, ובמהרה כבר הבינה שהיא בתחילתו של תהליך לידה. חני, שזה לה כבר היריון שביעי, הבינה מיד שמדובר במצב לא רגיל: "הבנתי שסימנים כאלה בשבוע 23 הם דבר חריג", היא מספרת. "התקשרתי לחדר הלידה של ביה"ח כרמל, ושם אמרו לי להגיע בדחיפות המרבית לחדר הלידה".

האימא חני ומנהלת הסיעוד ליאור שקד (צילום: ביה"ח כרמל)
ד"ר ראובן קידר מנהל חדרי הלידה של כרמל שקיבל את חני, ביצע מספר בדיקות והודיע להורים כי התינוקת נמצאת בסכנה גדולה מאוד וכי יש לשקול הפסקת היריון. מנהלת הפגייה, ד"ר קרן לביא נבו, מעדכנת כי סיכויי ההישרדות של פגים שנולדו בשבוע 23 מאוד קלושים ועומדים רק על 8.7%. בישראל רק 4 פגים מתוך 47 פגים שנולדו שרדו בשנת 2021, זאת על פי נתוני מכון גרטנר, המכון לחקר ומדיניות בריאות בישראל."הסכנה הגדולה בפגים קטנים מידי היא בחוסר בשלות של כל מערכות הגוף וביכולת הפג לשרוד כתוצאה מסיבוכים שונים שמתפתחים משנית לחוסר בשלות", מסבירה ד"ר לביא נבו.לאחר ששמעו את המלצת הרופאים חני ובעלה יוסי בני זוג חרדים המשתייכים לקהילת סערט ויז'ניץ שבחיפה התקשרו גם להתייעץ עם הרב המנחה אותם הרב יעקב דויטש.לאחר שורת התייעצויות שקיים הרב דויטש עם רבנים ומומחים רפואיים, המליץ לזוג ללדת את התינוקת ולא לבצע הפסקת היריון."אנחנו אנשים מאמינים, להפסיק חיים של תינוק זה לא בידיים שלי", אומרת חני. "האמנו באמונה שלימה שבעזרת ה' ובעזרת הצוות המדהים של כרמל הכל יהיה בסדר". לאחר שהתקבלה ההחלטה, חני הועברה לחדר ניתוח, שם ניתח אותה ד"ר קידר בניתוח קיסרי דחוף, והפגה שהיצתה במשקל 515 גרם בלבד, הועברה מיידית ליחידה לטיפול נמרץ פגים שבפגיית ביה"ח.
הפגה אילה בטיפול בפגיית כרמל (צילום: שירלי אוסקר מטפלת בעיסוק)
ד"ר קרן לביא נבו מספרת: "חיברנו את הפגה למכונת הנשמה, היא קיבלה הזנה תוך ורידית וטיפול אנטיביוטי. היא ירדה למשקל של 410 גרם ובימים הראשונים היתה בסכנת חיים ממשית, אבל עם צוות הפגייה הנפלא שטיפל בה 24/7 ועם מסירות אין קץ של הצוותים, הצלחנו לייצב אותה ואט אט היא הצליחה להתחזק. חודש לאחר שנגמלה מההזנה לווריד, עברה הפגה אילה להזנה מחלב אם. ולאחר חודשיים של טיפולים מסורים הצליחה להכפיל את משקלה והגיע לקילו ו-100 גרם. מנהלת הסיעוד של הפגייה, האחות ליאור שקד מספרת: "הצוות הסיעודי שלנו עטף את הפגה ואת המשפחה בהמון חום ואהבה, הם משפחה מקסימה ומיוחדת ונוצר עם כל הצוות קשר מיוחד. כולנו שמחים בשמחתם הפרטית ושמחים שהצלחנו להציל עוד פג קטן ולהביא אושר למשפחה".

כתבות נוספות בחי פֹּה – חדשות חיפה:

המדוזות ששוקלות מעל 20 ק״ג נפלטות אל חופי הקריות ללא הפסקה

3 מרץ 2024

"בני 80 רצים לצד בני 30" • בקבוצת ספורט כזו…

20 פברואר 2024

ד"ר קרן לביא חני ובעלה (צילום: ביה"ח כרמל)
ד"ר קרן לביא נבו, מנהלת הפגייה: "הטיפול באילה הקטנה, שהיא מהפגות הקטנות ביותר שנולדו עד היום אצלנו בכרמל, היה אתגר גדול לכולנו. אילה סבלה ממחלת עיניים של פגים (ROP) וטופלה באופן מקצועי ומסור ע"י צוות רופאי עיניים של בית החולים. אנחנו שמחים שהצלחנו ומאחלים לחני ולכל המשפחה מזל טוב והמון אושר". השבוע, לאחר כ-4 חודשים וחצי ארוכים, כשהיא שוקלת כבר שוקלת 3 קילו ומאתיים גרם, השתחררה הפגה אילה לביתה, כשכל צוות הרופאים והאחיות בפגייה מלווה אותה בדמעות, ברכות ומחיאות כפיים. בפגיית כרמל מתקבלים כ-360 תינוקות בשנה, מחציתם פגים (תינוקות שנולדו מתחת לשבוע 37) וכבר 6 שנים ברציפות שהיא הפגייה המצטיינת בישראל על פי מדדי משרד הבריאות.
צוות הפגייה עם חני והתינוקת (צילום: ביה"ח כרמל)
ד"ר לביא נבו: "המצוינות הזו היא תוצאה של טיפול מקצועי ברמה הגבוהה ביותר יחד עם יחס אישי למטופלים ולמשפחות שלהם, יחסי עבודה מעולים בין הצוות הרפואי, הסיעוד והפארא-רפואי, תוך עבודת צוות מעולה עם המחלקות המשיקות למחלקת נשים וילדים". הפגה אילה שוחררה לביתה בגיל 3 שבועות מתוקן (3 שבועות לאחר תאריך הלידה המקורי) במשקל 3 קילו ו-200 גרם, כשהיא נושמת בכוחות עצמה ללא תמיכה נשימתית וניזונה מחלב אם בלבד. אילה תמשיך במעקב התפתחותי במרפאת התפתחות הפגים הייחודית של בכרמל, הכוללת רופאת פגים התפתחותית, מרפאה בעיסוק, פיזיותרפיסטית ודיאטנית וכן תמשיך להיות במעקב מרפאת עיניים של הצוות בכרמל.
ד"ר לביא ד"ר מעיין, חני ובעלה וד"ר ראובן קידר (צילום: ביה"ח כרמל)
חני, האימא המאושרת של אילה הקטנה, מסכמת: "ילד בריא זו מתנה משמיים, המסר שלי הוא לא לוותר, אין לי ספק כי המעטפת האנושית המושלמת של כרמל, יחד עם האמונה שלנו, הם אלו שעזרו לנו לעבור את התקופה הקשה. הרגשתי שלא רק התינוקת שלי מטופלת כאן אלא גם אנחנו כהורים ומשפחה מקבלים טיפול ומעטפת מיוחדת. כרמל היו בשבילנו המלאכים בלבן וכולנו מודים לצוות הנהדר כאן מכל הלב".

בית חולים כרמלהמלצת עורך חי פה

שיתוף

About The Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *