עמדות טעינה לרכב חשמלי. מה מפחיד את אלו שהתקינו?

0

בעלי הרכב החשמלי מוטרדים בעיקר ממה? חשפנו כאן את החששות ואת הפחדים של בעלי רכב חשמלי או של כאלו שעדיין לא קנו

תוכן שיווקיחדשות חיפה והקריות גם באינסטגרם, בפייסבוק, בטוויטר, בתרדס וגם באפליקציה לאייפון ולאנדרואיד.

רכבים חשמליים (EV) מציעים יתרונות רבים, אך גם חסרונות רבים, כמו חששות מאותו חוסר ידע והלא מוכר. האם יש אמת בדברים או הוא הפחד משינוי?

התייעצנו עם טל ישראל מנכ"ל חברת עמדת הטעינה לרכב charging-point   האם ישנם חששות נפוצות שבעלי מכוניות חשמליות עשויים לחוות, הנה תשובתו:

1. תשתית טעינה: אחת הדאגות העיקריות לבעלי רכבי רכב היא הזמינות והנגישות של עמדות טעינה כי אם לא ניתן להתקין את העמדה בבית אז איך ימלאו את הרכב לנסיעה פחד חשש אמיתי באזורים מסוימים, תשתית טעינה מוגבלת באזורים רבים בארץ היא השיקול אם לרכוש רכב כזה.

מה שהופך את הטעינה של למצוא עמדות טעינה למסובך, מסורבל ומטריד, זה יכול לגרום לחרדת טווח או לפחד שכוח הסוללה נגמר לפני הגעה לתחנת טעינה ממש מעצבן.

2. התקנה עם חשמלאי: האם החשמלאי שלכם עשה עבודה טובה או לא והאם ישנו איזה שביב של סיכוי שמא הסוללה תינזק בטעינה או ייגרם נזק לרכב, עניין זה חשוב ביותר בעת התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף ,  זהו חשש אמיתי או לא לדעתנו הוא לא קיים כי אם תתקינו עם חשמלי בעל ניסיון בתחום אזי אין לכם כלל בעיה, אם ייגרם לסוללה של הרכב נזק אז יש אחריות של היצרן הנה ענינו על הפחד.

3. חרדת טווח: חרדת טווח היא רק ברכב חשמלי כי ברכב בנזין אין חרדה כזו, בעוד שטווח הרכבים החשמליים המודרניים השתפר משמעותית במרוצת השנים וימשיך כך כנראה בצעדי ענק, עדיין חלק מבעלי רכבי החשמל עדיין דואגים מכך שיהיה להם מספיק טווח כדי להשלים את הנסיעות היום יומיות בארץ, הפחד הזה היה נכון בעבר שלא היו עמדות טעינה באף מקום היום בישראל אין את הבעיה הזו ובכל מקום יש עמדת טעינה בקניון ובכל חור.( window.advanced_ads_ready || jQuery( document ).ready ).call( null, function() {var $krayoslider879185540 = jQuery( ".krayo-slider-879185540" );$krayoslider879185540.on( "unslider.ready", function() { jQuery( "div.custom-slider ul li" ).css( "display", "block" ); });$krayoslider879185540.unslider({ delay:5000, autoplay:true, nav:false, arrows:false, infinite:true });$krayoslider879185540.on("mouseover", function(){$krayoslider879185540.unslider("stop");}).on("mouseout", function() {$krayoslider879185540.unslider("start");});});

4. ביצועי סוללה שיורדים: עם הזמן, הביצועים והקיבולת של סוללת ה-EV עלולה להתדרדר וזה פרט טכני ידוע. זה יכול לגרום לטווח נסיעה מופחתת בכ של 20%, מה שעשוי להפריע לחלק מבעלי רכבי החשמלי שקנו לפני שנת 2020 מדוע? כי הטווח היה 180 ק"מ או טיפה יותר.

עם זאת, ראוי לציין שההתקדמות בטכנולוגיית הסוללות הוא היא מטאורית במונחים של טכנולוגיה שיפרה משמעותית את אורך החיים והעמידות של סוללות EV, כך שהפחד למי שקונה כרגע רכב הוא לא אמיתי.

בנוסף ישנם עדכוני גרסה במוסכים המורשים של היבואן בישראל שהם משפרים את הטווח ללא צורך בהתקנה או תשלום נוסף.

5. זמינות טעינה ציבוריים: באזורים עם ביקוש גבוה לתחנות טעינה, בעלי רכבים חשמליים עלולים להיתקל במצבים שבהם עמדות הטעינה תפוסות בעיקר בישראל שאין חוק עזר לחניה במקום שמיועד רק לטעינה, הרי גם ככה אין חניה בארץ, רבים מנצלים את החניה לחנות לרגע כי פנוי, כפי שעושים עם החניות לנכים בארץ.

חוסר הנוחות של מציאת עמדות טעינה זמינות הוא פחד אמיתי אך שוב תנסו להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בביתכם.

הנה עוד כמה גורמים שיכולים להפריע לבעלי מכוניות חשמליות:

1. אתגרי נסיעות ארוכות: חשבתם לנסוע לצפון או לאילת איך תטעינו חשבתם על זה, למרות שלרכבים חשמליים יש טווח מספיק עבור הלוך לאילת אך איך תחזרו? נסיעות למרחקים ארוכים עדיין נחשב אתגר ממש לא זהו פחד שלא קיים היום בארץ, גם במלון יש טעינה וגם בתחנות דלק פשוט תענוג.

2. תמחור לא מפוקח של עמדות טעינה ציבוריות: בעוד שמחיר הדלק מפוקח וקבוע בכל התחנות כאן השוק בישראל פרוץ, כל בעל מטען או חברת טעינה קובעת את המחיר לקילוואט, לרשתות גדולות של עמדות טעינה יש לרוב מבני תמחור משלהן, שיכולים להשתנות באופן משמעותי בעיקר במיקום ובאזור שהם נמצאות. היעדר תמחור סטנדרטי זה מעצבן את בעלי רכבי EV כי בארץ כולם מנסים לקחת כמה שיותר אך אל דאגה העניין הנ"ל נפתר על ידי מחירים מוזלים בגלל התחרות הגדולה.( window.advanced_ads_ready || jQuery( document ).ready ).call( null, function() {var $krayoslider770114523 = jQuery( ".krayo-slider-770114523" );$krayoslider770114523.on( "unslider.ready", function() { jQuery( "div.custom-slider ul li" ).css( "display", "block" ); });$krayoslider770114523.unslider({ delay:5000, autoplay:true, nav:false, arrows:false, infinite:true });$krayoslider770114523.on("mouseover", function(){$krayoslider770114523.unslider("stop");}).on("mouseout", function() {$krayoslider770114523.unslider("start");});});

3. אחריות שנגמרת לסוללה: בעוד שתוחלת החיים של סוללות EV השתפרה עם השנים, לחלק מבעלי המכוניות החשמליות יש חששות לגבי אורך חיי הסוללה, מה עושים אם האחריות תיגמר בעוד 3 שנים והיא תתקלקל, הפחד הנ"ל קיים אך הוא לא אמיתי כי גם ברכב רגיל המנוע יכול להתקלקל ואין אחריות, כל השנים נהנים בעלי הרכב החשמלי מעליות נמוכות עבור שירות וטיפולים אז עם ישנה בעיה היא לא תהיה רצינית כי המחירים של הסוללות יורד בעקביות.

לסיכום: חשוב לציין שרבים מהחששות הללו נעלמים כי כל השוק של הרכב עובר לחשמלי והוא נמצא בצמיחה בישראל, וזה בא ליידי ביטוי בהרחבת תשתיות הטעינה בארץ, ההתקדמות בטכנולוגיית הסוללות ברחבי העולם, כל השינויים הללו עוזרים להפיג את החששות הללו ולהפוך כלי רכב חשמליים לנוחים ונגישים יותר עבור הבעלים ואלו שמתכננים לרכוש בעתיד.

הכתבה נכתבה בעזרת charging-pointl.

תגובות גולשי חדשות חיפה והקריות
#wpdevar_comment_1 span,#wpdevar_comment_1 iframe{width:100% !important;} #wpdevar_comment_1 iframe{max-height: 100% !important;}

אולי יעניין אותך גם
"גילו את הפנים המכוערות שלהם. מפחיד ללמוד במוסד הזה"
לקראת הקיץ: איך להכין את החשמלי שלך לעונה החמה
עתיד התחבורה הוא חשמלי ויש מי שדואגים לזה כבר עכשיו

About The Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *