תאריך הבחירות לרשויות המקומיות בעת מלחמה – 2024

0

האם הבחירות המוניציפליות יתקיימו ב-30/1/24 או שהנסיבות יחייבו דחייה נוספת? את התשובה לכך נקבל כאשר המל"ל וצה"ל יסיימו עבודות מטה מקיפות עפ"י בקשת שר הפנים, שעדיין מתבצעות בימים אלו. כזכור, בשל מלחמת "חרבות ברזל", נדחה מועד הבחירות לרשויות המקומיות, שמתקיימות אחת לחמש שנים והשנה אמורות היו להתקיים ב-31/10/23, נדחו ל-30/1/24, עם אופציה לדחייה נוספת, עד […]

האם הבחירות המוניציפליות יתקיימו ב-30/1/24 או שהנסיבות יחייבו דחייה נוספת? את התשובה לכך נקבל כאשר המל"ל וצה"ל יסיימו עבודות מטה מקיפות עפ"י בקשת שר הפנים, שעדיין מתבצעות בימים אלו.

כזכור, בשל מלחמת "חרבות ברזל", נדחה מועד הבחירות לרשויות המקומיות, שמתקיימות אחת לחמש שנים והשנה אמורות היו להתקיים ב-31/10/23, נדחו ל-30/1/24, עם אופציה לדחייה נוספת, עד ל-27/2/24. על ניהול מערכת הבחירות אמונה היחידה לפיקוח הארצי על הבחירות שכחלק מתפקידה פועלת על מנת שיום הבחירות יתנהל כסדרו, תוך שמירה על הליכים תקינים וטוהר הבחירות.

בימים האחרונים פורסמו באתרי חדשות שונים כי ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם לא חתמה על אישור קיום הבחירות במועד הדחייה הראשון – 27/2/24, בעת שיתר ראשי הערים החברים בפורום ה-15 כן חתמו עליו. במשרד הפנים הדגישו כי עם סיום עבודות המטה יגבש שר הפנים את ההחלטה, אותה יביא בפני ועדת הפנים של הכנסת, וציינו כי כל פרסום אחר חוטא לאמת.

על המשמעות של דחייה נוספת במועד הבחירות וההשלכות האפשריות, נמסר לחי פה ממשרד הפנים:
"בניגוד לפרסומים לא מוסמכים לעניין המועד הנדחה של הבחירות לרשויות המקומיות והאזוריות, מבהירה לשכת שר הפנים כי במקביל להמשך היערכות המשרד והפיקוח הארצי על הבחירות לקיום הבחירות בסוף ינואר 2024, גם המל"ל וצה"ל מקיימים לבקשת שר הפנים עבודות מטה מקיפות בסוגיית מועד הבחירות המוניציפליות, לרבות הערכות מצב מבצעיות בשים לב למועד חזרת התושבים המפונים לישוביהם ומספר המועמדים ובעלי זכות הבחירה המגוייסים בצו 8. עבודה זו עדיין מתבצעת בימים אלו. עם סיום עבודות המטה יגבש שר הפנים את ההחלטה שיביא לוועדת הפנים של הכנסת. כל פרסום אחר חוטא לאמת״.

Content retrieved from: https://haipo.co.il/item/488084.

About The Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *