בחיפה יצאו מעטים להצביע – מספיק כדי שיהב ייקח בגדול

0

שיתוף

חיפה עם אחוזי ההצבעה הנמוכים ביותר בערים הגדולות – 28.76% בלבד – יהב זכה בפער משמעותי • בטירת כרמל הצביעו 56.5% מהתושבים, שהביאו לנצחונו של דודו כהן
(חי פה) – אחוז ההצבעה בסבב הבחירות הראשון בחיפה עמד על 38.7%, נמוך ביחס לאחוזי ההצבעה במערכות הבחירות הקודמות. בסיבוב השני היה אחוז המצביעים נמוך אף יותר והגיע ל-28.76%. בטירת כרמל יצאו 56.5% מבעלי זכות ההצבעה, שבחרו בדודו כהן כראש העיר החדש.

מבצע פרסום בחי פה לשנת 2024…

יהב חוזר לקדנציה רביעית
הסבב השני לבחירות המקומיות בחיפה היה מתוח, עם אחוזי הצבעה נמוכים באופן מיוחד. עד לסגירת הקלפיות הגיעו אחוזי ההצבעה בחיפה ל-28.76% בלבד. הנתונים שהתקבלו מ-438 הקלפיות שהוצבו ברחבי העיר בישרו כי מי שנבחר ברוב קולות, עם 62.6% מקולות הבוחרים, הוא יונה יהב. עציוני לעומתו סיים את הסבב השני רק עם 37.4% מקולות החיפאים.
יונה יהב בפעם הרביעית ראש העיר של חיפה – נאום הזכיה בחגיגות שנערכו במכללת תילתן (צילום: מטה יונה יהב)
אחוזי הצבעה גבוהים בטירת כרמל 56.5%
בטירת כרמל אחוז ההצבעה בסיבוב השני ירד ועמד על 56.5% לעומת 61.9% בסיבוב הראשון, אחוז הצבעה גבוה בהשוואה לחיפה. נתנוני ההצבעה שהתקבלו מ- 40 קלפיות שהוצבו בטירת כרמל בישרו כי דוד כהן נבחר ברוב קולות וגרף 61.5% מקולות הבוחרים בטירת כרמל אלי כהן קיבל 38.5% בלבד.

דודו כהן (יח"צ)
הכתבה המקורית פורסמה ביום א' 10/3/24

כתבות נוספות בחי פֹּה – חדשות חיפה:

(עדכון) – בוטל מינויו של זעאתרה לסגן ראש עיריית חיפה…

1 אפריל 2024

אביהו האן, יונה יהב, הירוקים כחול-לבן ◄ שידור כנס ההוקרה…

27 מרץ 2024

שעות להכרעה: עציוני או יהב – מי יהיה ראש העיר הבא של חיפה?

יהב ועציוני
(חי פה) – אחוז ההצבעה בסיבוב הראשון של הבחירות בחיפה עמד על 38.7%, נמוך ביחס לאחוז ההצבעה במערכות הבחירות הקודמות. מה יהיה אחוז המצביעים החיפאים בסיבוב השני וכיצד יתחלקו קולות החיפאים בין שני המתמודדים? שעות אחרונות עד ההכרעה.

מבצע פרסום בחי פה לשנת 2024…

סבב שני לבחירות המקומיות החל בצהרי היום (ראשון 10/3/24, שעה 13:00) ב-14% מהרשויות המקומיות בישראל, אלה שלא הגיעו לכדי הכרעה בסבב הראשון, שנערך ב-27/2/24, בהן גם העיר חיפה. אחוז ההצבעה הארצי בבחירות לרשויות המקומיות בסיבוב הראשון, נכון לסגירת הקלפיות, עמד על כ-49%, שהם כ-3,5 מיליון מצביעים מכלל בעלי זכות הבחירה. אחוז ההצבעה בחיפה, אחת מחמש הרשויות הגדולות בארץ, עמד על 38.7%, דבר שהציב את אותה במקום הרביעי מבחינתאחוזי ההצבעה מבין חמש הראשויות הגדולות, מקום אחד לפני העיר שדורגה האחרונה – ירושלים, בה עמד אחוז ההצבעה על 30.8% – הנמוך ביותר, כאמור, מבין החמש.
בחירות לראשויות המקומיות 2024 – סיבוב שני: שעת פתיחת הקלפיות ומתי יסתיים יום הלימודים בבתי הספר?10 מרץ, 2024

בסיבוב השני מתמודדים זה מול זה – יונה יהב, שזכה ב-36.3% מקולות המצביעים החיפאים בסבב הראשון, לצד דוד עציוני, שזכה בסיבוב הקודם ב-21.9% מהקולות. מיד עם סיום הסיבוב הראשון ופרסום הנתונים, החל מרתון חבירות ותמיכות של מועמדים שהפסידו במרוץ וכן של סיעות שהתמודדו בבחירות למועצת העיר.הראשון שהכריז על תמיכתו ביהב היה אביהו האן, יו"ר הירוקים – כחול לבן, שהתמודד בעצמו לראשות העיר. אחריו הצטרפה עו"ד שרית גולן שטיינברג ליהב, גם היא התמודדה לראשות העיר יחד עם סיעת 'חיפה בשבילנו' בראשה היא עומדת. יהב המשיך להתחזק, כשתומכים נוספים הודיעו עשהם חוברים אליו – יוסי שלום ו'צעירי וחיפה', צביקה ברבי ו'אכפת לי מתושבי חיפה', קירל קארטניק וסיעת 'אני חי פה'. אליהם הצטרפו לתמיכה ביהב – סיעת הגמלאים, רשימת מרצ, רשימת חד"ש וכן שני חברים מסיעת 'מחוברים לחיפה וקריית חיים' בראשותו של בורובסקי, שעזבו את הסיעה והודיעו על תמיכה ביהב.דוד עציוני זכה בתמיכת יעקב שטרית, יו"ר 'התושב במרכז', כמו כן קיבל עציוני את תמיכתו של יעקב בורבסקי, שהצטרף אליו לאחר שהתמודד גם הוא, כזכור, על ראשות העיר.

אלי כהן ודודו כהן
בטירת כרמל גם כן נערך כעת הסיבוב השני בבחירות על ראשות העיר, בו מתמודדים על התפקיד – דודו כהן, שזכה ב-36.8% מקולות המצביעים בטירת כרמל, ולצדו אלי כהן, שזכה ב-31.5% מקולות המצביעים.
טירת הכרמל הולכת לסיבוב שני • דודו כהן מול אלי כהן28 פברואר, 2024
צפו בשידור ◄ אביהו האן וסיעת הירוקים כחול לבן מודיעים על תמיכה ביונה יהב בבחירות לראשות העיר29 פברואר, 2024
דרמה פוליטית בחיפה • שרית גולן וסיעת חיפה בשבילנו הודיעו כי יתמכו ביונה יהב2 מרץ, 2024
ממשיך להתחזק – יוסי שלום וצעירי חיפה חוברים ליהב לקראת הסיבוב השני3 מרץ, 2024
צביקה ברבי, יו"ר סיעת "אכפת לי מתושבי חיפה", הודיע על תמיכה ביונה יהב לראשות העיר2 מרץ, 2024
יושב ראש סיעת אני חי פה קיריל קארטניק הודיע על תמיכה ביונה יהב3 מרץ, 2024
סיעת הגימלאים תומכת ביונה יהב ותצטרף לממשלת האחדות החיפאית4 מרץ, 2024
רשימת מרצ חיפה מצטרפת לתמיכה ביונה יהב4 מרץ, 2024
5 ימים לסיבוב השני בחיפה – חיבור שעתיד להכריע את הבחירות בעיר5 מרץ, 2024
יעקב שטרית, יו"ר סיעת "התושב במרכז" הודיע על תמיכה בדוד עציוני3 מרץ, 2024

בחירות לרשויות המקומיות

שיתוף

About The Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *