(עדכון) – בוטל מינויו של זעאתרה לסגן ראש עיריית חיפה בקואליציית יהב

0

(עדכון) – בוטל מינויו של זעאתרה לסגן ראש עיריית חיפה בקואליציית יהב

פוליטי

מאת מיכל גרובר
פורסם 1 אפריל 2024, 23:14

רג'א זעאתרה (צילום: ירון כרמי)

שיתוף

(חי פה) – עדכון לערב יום 1/4/4, שעה 23:10: הודעה מטעם ראש העיר חיפה וסגניו: לאור פניות רבות שהתקבלו בעיריית חיפה, קיים הערב ראש העיר יונה יהב שיחה עם סגני ראש העיר ובסיומה הוחלט כי חבר המועצה ראגא זעאתרה לא ימונה כסגן ראש העיר. בהתאם, הורה ראש העיר ליועצת המשפטית לשלוח סדר יום עדכני לקראת הישיבה שתתקיים ביום רביעי הקרוב.
שי גליק, מנכ"ל בצלמו מסר בתגובה לביטול מינויו של זעאתרה:
ניצחון לבצלמו: מסית הטרור רגא זעתרה לא ימונה. עם ישראל יכול לנשום לרווחה.לאחר מאבק ציבורי שהוביל ארגון זכויות האדם בצלמו, הודיע יונה יהב כי המסית הקיצוני רגא זעתרה לא ימונה לתפקיד סגן ראש העיר בחיפה. כזכור זעתרה קרא לחיילי צה"ל סמרטוטים, הסית נגדם, השווה בין הציונות לדעאש ועוד. אני מודה לידידי יונה יהב שנענה לפנייתי וביטל את המנוי ההזוי. מקומו של זעתרה בכלא לא בלשכה מפוארת. תושבי העיר חיפה גאים בצה"ל ומדינת ישראל ולא יתנו יד למסיתים. העיר חיפה תישאר סמל של שלום ודו קיום אמיתי ותקיע מתוכה קיצונים ומסיתים.
הידיעה המקורית – 1/4/24 17:00: זעאתרה מצטרף לקואליציה של יהב – בן דיין מסרב להצטרף למרות החתימה עם הליכוד
ביום א', 31/3/24 הודיע המטה של ראש העיר הנבחר יונה יהב על הצטרפות של שתי סיעות לקואליציה שלו: סיעת הליכוד וסיעת חד"ש, שמונות כל אחת שני חברי מועצה. כצפוי ההצטרפות של סיעת חד"ש עוררה הרבה התנגדות, על אף הרצון להקים קואליציה גדולה ככל האפשר. יש לציין שכל אחת מהסיעות חתמה עם כניסתה לקואליציה כי היא מתחייבת לאורך כל תקופת הקדנציה במועצת העיר חיפה, ובכל תפקיד שהוא, לא לשלול את קיומה של מדינת ישראל או לתמוך במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגוני טרור כנגד מדינת ישראל.
ההסכם הקואליציוני
המגעים בין חד"ש לסיעתו של יהב התחילו עוד לפני הבחירות. ארגון בצלמו עתר לוועדת הבחירות בדרישה שיהב יחשוף את ההסכם הקואליציוני, שנחתם בינו לבין חד"ש לפני הבחירות בסיבוב השני. גם יהב וגם חד"ש טענו, שלא נחתם ביניהם הסכם והשופט קיבל את טענתם, מספר שעות לפני שנפתחו הקלפיות בסיבוב השני.

כתבות נוספות בחי פֹּה – חדשות חיפה:

יונה יהב: ״אני לא ישן בלילה בגלל ההערכות של מערכת הביטחון״

7 אפריל 2024

סיעת "חיפה שלנו" סיכמה עם סיעת חד"ש על…

31 מרץ 2024

מכתב מאת ארגון בצלמו – דרישה לפרסום הבנות שנחתמו בין יהב לזעתרה בטרם הבחירות

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' (אלבום פרטי)
עורך דינו של יהב – יואל גולדברג, טען כי הפנייה מיותרת ודרש תשלום
עורך דינו של יהב – יואל גולדברג, טען כי הפנייה בנוגע להסכם עם רג'א זעאתרה היא מיותרת ודרש תשלום מארגון בצלמו
רג'א זעאתרה יכהן כסגן ראש עיר
על פי ההסכם בין חד"ש ליהב סיעת חד"ש תחזיק בתיק החברה הערבית ונציג מטעמה יכהן כיו"ר הוועדה לענייני החברה הערבית וקידום השיוויון. רג'א זעאתרה יכהן כסגן ראש עיר במחצית הקדנציה ובנוסף נציג חד"ש יכהן כיו"ר בית הגפן.
בית הגפן – ארכיון (צילום: נירית קופל וונדרמן)
אלי בן דיין מסרב להיכנס לקואליציה
יש לציין שבין סיעת הליכוד ליהב נחתם הסכם שמבטיח להם מספר תפקידים: יו"ר חברת המתנ"סים, דירקטור בחברת יפה נוף ושיקמונה וועדות נוספות. נכון לעכשיו חבר המועצה אלי בן דיין הודיע כי הוא לא יצטרף לקואליציה בגלל צירופה של חד"ש ולכן ניתן להניח, שיהיה שינוי בתפקידים שהליכוד יקבל.
פעיל ההסברה יוסף חדאד: לא למדנו כלום מה-7 באוקטובר

פעיל ההסברה ומנכ"ל העמותה "ביחד – ערבים זה לזה" יוסף חדאד היה מזועזע מהצטרפותה של חד"ש לקואליציה של יהב. "ב-7 באוקטובר מחבלי חמאס פלשו למדינת ישראל וטבחו ביהודים וערבים. 1,200 ישראלים נרצחו, משפחות נשרפו בחיים, נשים נאנסו, המחבלים ערפו ראשי ילדים, עד עכשיו יש 134 ישראלים, שמוחזקים בעזה בתנאים לא אנושיים – ורג'א זעאתרה מאתמול סגן ראש העיר חיפה, תומך הטרור. ועל תטעו – מה שקורה בחיפה יקרה בכל מדינת ישראל, אם לא נתעורר על עצמנו ונעצור את הביזיון הזה ומהר!". הוא התייחס בדבריו לציטוט של זעאתרה ממרץ 2015, שנשאל האם החמאס הוא ארגון טרור והשיב: "לא, כמובן שלא. חמאס הוא חלק לגיטימי מהעם הפלסטיני". חדאד העלה לטוויטר את הפייסבוק של זעאתרה והקיץ בעיגול את דגל פלסטין, שמופיע מתחת לשמו של זעאתה, ליד המילה חיפה בעברית ובערבית. הוא כתב: "תכירו את סגן ראש העיר חיפה, פלסטין. רק חצי שנה מה-7 באוקטובר, אבל מסתבר שוד לא למדנו כלום… ביזיון לאומי!!".
מסתמן: הפגנה נגד מינויו של זעאתרה
בשעות האחרונות תושבים בעיר שוקלים לערוך הפגנה נגד מינויו הצפוי של זעאתרה. לא ברור האם ההפגנה תהיה ביום רביעי מול בניין העירייה לפני ישיבת ההשבעה של יהב או ביום ראשון מול ביתו של יהב. תושב שכונת נאות פרס קובי סרג'ון, שהוא בין מארגני ההפגנה: עקב ההתבטאויות של זעאתרה בעבר בכל הקשור לחמאס ולחיזבאלה, אין שום היגיון בכך שהוא ימונה לסגן ראש עיר. גם אצל קליש המינוי הצפוי של זעאתרהזה עורר הרבה בעיות, ולא ברור לי למה ליהב כל כך דחוף לצרף את חד"ש לקואליציה לאור ההתבטאויות הבעייתיות. אנחנו נעמוד בהפגנה כדי לזעוק את זעקת החטופים, החיילים שנלחמים והחיילים שנהרגו".
חבר המועצה אלי בן דיין: אני לא מבין מה הישגי הליכוד בכניסה לקואליציה
אלי בן דיין (צילום: מיכה בריקמן)
חבר המועצה מטעם הליכוד אלי בן דוד הודיע, שעל אף שהליכוד חתם על כניסה לקואליציה, הוא מתכוון להישאר באופוזיציה. "אני חושב שבעת הזו, כשנערכת מלחמה זה לא נכון להצטרף לקואליציה. כרגע זה לא הזמן וזה לא נכון לצרף את רג'א זעאתרה, שהתבטא נגד המדינה ונגד החיילים. זה לא הזמן שלנו, ובטח ובטח אחרי תאריך ה-07/10 לא מתאים להצטרף לקואליציה. אני לא מבין מה יש לליכוד להצטרף. זו היתה החלטה של יניב בן שושן ואני לא הייתי שותף להחלטה וגם לא חבריי לסיעה. אני מקווה שהוא יתעשתת ויחזור בו. אני לא הצלחתי להבין מה הישגי הליכוד בכניסה לקואליציה עד הרגע הזה, ולכן אין מקום לכניסה לקואליציה. אנחנו כרגע גם בהתייעצות עם חברי סיעתי לא מצטרפים".
יו"ר סיעת מחוברים לחיפה ביתנו טטיאנה ג'ון: זעאתרה התחייב בתפקיד לא להתבטא נגד המדינה, ואם הוא לא היה בתפקיד?
טטיאנה ג'ון (אלבום אישי)
יו"ר סיעת מחוברים לחיפה ביתנו טטיאנה ג'ון טוענת שלא במקרה ההסכם בין יהב לחד"ש הוגש רק עכשיו: "אני לא מופתעת שרק עכשיו מוגש ההסכם עם חדש, כי זה היה מתוכנן מזמן, פשוט חיכו עם זה. אני לא מבינה איך יניב בן שושן מהליכוד והנציגים של סמוטריץ' ישבו עם מפלגה אנטי ציונית. הפתיע אותי מאוד הסעיף בהסכם, שבמהלך שירותו של זעאתרה, כשהוא יהיה בתפקיד הוא מבטיח לא להתבטא נגד מדינת ישראל. זה שוחד? אם הוא לא יהיה בתפקיד הוא יתבטא נגד? אנחנו מכירים את ההתבטאויות שלו. הסעיף הזה בהסכם רק מראה את הכוונת שלו. הנציג של הליכוד והנציגים של סמוטריץ' הם רק עלה תאנה לביזיון הזה".
יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, מסר בתגובה:
״את המינוי הנפשע של תומך הטרור לסגן ראש עיריית חיפה, אותו אחד שהביע תמיכתו בחמאס, חיזבאללה ותנועת ה- BDS, ניתן היה למנוע.
אם חברי הכנסת מהליכוד והציונות הדתית שנציגיהם המקומיים עכשיו נכנסים יחד איתו לקואליציה העירונית, היו מצביעים בעד החוק למניעת כהונה של תומך טרור במועצת העיר שיזמתי יחד עם חברי סיעת ישראל ביתנו, הבושה הזו היתה נמנעת. אני מצר על כך שראש עיריית חיפה העדיף להקים קואליציה יחד עם תומך טרור, על פני סיעה ציונית- חיפה ביתנו בראשות טטיאנה ג׳ון.״
רג'א זעאתרה סירב להגיב על הדברים.

בחירות לרשויות המקומיותיונה יהברג'א זעאתרה

שיתוף

About The Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *