חיילי המילואים מצילים גם חיות • אזור הצפון

0

אריאל שוובר חייל מילואים בגדוד 9255 של חטיבה הצנחנים לא האמין שמי שתקשיב לו כשהוא מנגן בלילה בפעילות המבצעית בצפון תהיה לילית שהוא יצטרך להציל. כך הוא מספר: אנחנו חיילי מילואים מה7/10 באחד היישובים בגליל המערבי, לאחר שעות רבות של פעילות הלכתי לאזור נטוש ביישוב כדי לנגן לעצמי. לאחר מספר דקות יהונתן חייל נוסף בגדוד מתקשר אלי בפלאפון ואומר לי "שומע? יש איזה ינשוף שמקשיב לך מנגן, הוא פשוט עומד ומקשיב לך, אני לא יודע אם הוא אמיתי הוא לא זז". ביקשתי ממנו שיסביר לי איפה בדיוק הוא רואה את הינשוף, הלכתי בשקט בשקט כדי לא להבהיל אותו, ואז ראיתי אותו עומד על הרצפה. יצור יפיפה, עומד בלי לזוז, התקרבתי לאט, זה לא ממש ינשוף, זה לא תנשמת, מה זה בדיוק? צילמתי, שלחתי לצבי שהוא צפר ברמה גבוהה, מתברר שזאת בכלל לילית, וואו.
חייל מילואים הציל לילית (צילום: שימי אברמוביץ ואריאל שוובר)
ביקשתי מצבי שיגיד לי מה לעשות, הוא הפנה אותי לרשות הטבע והגנים
במוקד הרשות חיברו אותי למתנדבת חיבולנס שהנחו אותי איך להרים ולשמור עליה עד שתועבר לטיפול רפואי. הרמתי אותה בעדינות, הנחתי בקרטון והעברתי הלאה לידיים טובות. ממש אשמח לקבל בהמשך עדכון על מצבה של הלילית.

מבצע פרסום בחי פה לשנת 2024…

הלילית
ברשות הטבע והגנים מספרים כי לילית היא סוג של עוטף דורס לילי ממשפחת הינשופיים. ראש הלילית גדול יחסית, ועיניה עגולות. בכל אחת מרגליה ארבע אצבעות, המתחלקות לשני זוגות- זוג אחורי וזוג קדמי. מבנה זה מאפשר לה לאחוז בחוזקה את הענף עליו היא יושבת. הלילית שוכנת עצים ורוב היום היא נשענת על גזע העץ וישנה, אך היא ערנית מאוד לשינויים סביבה. כל רחש קל יעירה והיא תמהר להתחבא. בהיותה עוף לילי, היא מתעוררת בלילה ומחפשת את טרפה. הלילית לא בונה קן אלא מטילה את הביצים בתוך העץ, או בקן נטוש.
חייל מילואים הציל לילית (צילום: שימי אברמוביץ ואריאל שוובר)
אנחנו מודים לחיילי צה״ל שמאז תחילת המלחמה סייעו בהצלת בעלי חיים רבים בגבול הצפון וברצועת עזה

About The Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *